Jag åker på utflykt!














Idag åkte jag på utflykt till Spinneriet i Lindome. Här huserar bland annat kreatörer, konsthantverkare, och inredningsbutiken Östlingh&Schedin. I butiken på entréplanet blandar man gammalt och nytt på ett finstämt vis. Vackert så det förslår! På fjärde våningen fick jag smyga in i keramiker Camilla Broyns ateljé som hon delar tillsammans med keramiker Kajsa Cramer och smyckesdesigner Paula Hagerstans. De har ett gemensamt showroom/butik som de håller öppet på lördagar. Eftersom jag är fönstertokig föll jag helt platt för ljuset och de vackra fabriksfönstren med de många spröjsen. Skulle kunnat flytta in direkt om det legat lite närmre där jag bor. Jag fick höra att det finns planer på att i gårdshuset öppna en liten saluhall med café. Jag traskade runt på de olika våningsplanen där det fortfarande stod tomma lokaler med de stora vackra fönstren som utgjorde väggarna i rummen.


Kommentarer

Populära inlägg