Grävarbehov

För att slippa vara inne och städa hittar jag på nya projekt i trädgården istället. En solig varm höstdag grävandes i linne och träskor (och jeans) förlängde jag perennrabatten. Har tänkt på det ett tag, men när jag härom dagen fick en sådan fin bukett från en väns trädgård fick jag lite extra vilja att dra igång. En bukett fylld av rosa och vinröda perenner. Bland dessa blev jag extra förtjust i Rosenflockel, Sköldpadsört, bloddroppar, bladamarant (ätbar salladsort) och mörkt röd Smällspirea. 
Att ha en prunkande höstrabatt att plocka ifrån och sätta i vas inne är ju en dröm. 
Alla sorter har jag inte än, men det får komma med tiden. Än så länge är det Höstanemon, Rosenflockel, Stjärnflocka, Bolltistel, Temynta, Rudbeckia (olika sorter), Kransveronika, någon mörklila grässort, Bondpion och Blodtopp. 
Från köksfönstret.

Kommentarer

Populära inlägg