Emma von Brömssen + Docksta sko!

Nytt samarbete -

Emma von Brömssen + Docksta sko!


Stolt vill jag presentera mitt nya samarbete med Docksta sko - en skofabrik i norra Sverige med anor från 20-talet, men med ett modernt tänk!



Efter en lång resa möttes jag varmt av Lisa, ägare och VD på Docksta sko, som tog mig med till det lilla samhället Docksta, knappt fyra mil söder om Örnsköldsvik. På tomma vägar kantade av lövskog körde vi genom Höga kustens vackra naturreservat. Där, precis vid vattnet ligger den gamla fabriken Docksta sko, som har legat på samma ställe sedan 1923. Produktionen var i full gång när vi kom in. Hantverkare som kunde sin grej, stansade, präglade, värmde, sydde och limmade läder med kork. Bara naturliga material som valts med omsorg om miljö och för hållbar framtid.


Här följer lite bilder på den gedigna tillverkningen i fabriken.















För mig är det viktigt att samarbeta med varumärken som står för liknande värdegrund och som kan ge mig energi och positiv drivkraft. Docksta sko står för hållbarhet och hantverk och värnar starkt om de båda. Det finns en tro på den genuina lokala produktionen i mindre skala och man vill skapa produkter av hög kvalitet med omsorg om miljön. Jag ser ett fruktbart samarbete där våra varumärken kan lyfta varandra och där vi tillsammans kan verka för hållbarhet.




Skon är tillverkad av naturliga material så som vegetabiliskt garvat läder, kork och klädd med lin. Finns att köpa hos Docksta sko och hos Emma von Brömssen store.

Kommentarer

Populära inlägg