Botanica - ny koppkolektion!

Botanica - ny koppkollektion i samarbete med Götefors porslin!

Kollektionen består av 4 olika bladmönster, Daggkåpa, Myrten, Field och Funkia, i vacker porslinsblå. Kopparna mixas och matchas fritt och passar i likhet med Selmakollektionen till andra blåvita porslinsklassiker. Botanica kommer att finnas hos utvalda återförsäljare fr o m mitten av maj. Redan nu i Emma von Brömssen store!



Att ta en runda i trädgården på morgonen är ett måste för mitt välbefinnande. Jag älskar att följa säsongens växtlighet. Trädgård och natur inger lugn och harmoni för människan vill jag påstå, och för mig i synnerhet. När jag tittar på blad och växter i naturen ser jag dem som varelser med olika egenskaper. De tittar tillbaka på mig och säger något. Växterna uttrycker olika personligheter.

Daggkåpa - En daggkåpa känns väldigt omhändertagande och nyfiken. Den öppnar famnen och tittar på en. 

Funkia - En funkia känns mera kaxig och självständig.
Myrten - En myrten ser jag som subtil och finkänslig.
Dess finbladiga näpna bladverk har använts genom historien till att smycka brudkronor.





Kommentarer

Populära inlägg