Julpyntet

I år har jag tappat tråden med julpyntet. Sätter upp en stjärna om dagen ungefär. Nu till slut lyser det i varenda fönster, flera dagar efter första advent. Det enda rummet som det är ordentlig jul i är äldste sonens rum. Han älskar jul och tomtar och har dragit fram allt han hittat. 
Ja, så här var läget ända tills imorse när jag fick veta att en dansk fotograf vill komma och fota vårt juliga hem. Allt kändes ironiskt just i år, men jag tänkte äsch, då har jag en anledning att pynta i kapp lite. Så nu skall här julas! 
Här har jag börjat lite..

Opraktiskt att julpynta på golvet. 

Gillar kransar av det enkla slaget. Gillar hela julen i ganska klassisk gammaldags stil. Det rena enkla tidlösa. Vad tråkigt det lät. Men sån är jag. 

Appropå abrovinschlösningar har någon satt en mjukistax under lampsladden för att den tjocka stjärnan inte skall ligga an mot mittstolpen och bli helt sned. Jaha. Så kan det gå. 

Kommentarer

Populära inlägg